Indianapolis 500

Valmistaja: Bally
Valmistusvuosi: 1995
GC: 3.372.713.030
Hankittu: 01/2008
Luovuttu: 03/2008

Flipperivuoden 2008 ensimmäinen tulokas talooni oli Indianapolis 500. Tein koneen hankkimisesta raportin, jonka voit lukea täältä.

Kone kävi omistuksessani läpi myös perustavanlaatuisen puhdistusoperaation, joka on raportoitu sekin omalla sivullaan.

Kuvat koneen kabinetista löytyvät nekin omalta sivultaan.

I500 on teemaansa sopien todella vauhdikas peli. Tekemistä pelissä myös riittää, koska pelin tavoitteen (Victory Lap) voi saavuttaa neljää eri reittiä.

Miksi sitten peli käväisi omistuksessani vain kolme kuukautta? Omistusajan lyhyydestä voisi päätellä, että peli oli huono ja mielenkiinnoton, mutta todellisuudessa ainakaan ensimmäinen ei pidä lainkaan paikkaansa. Jo peliä ostaessani sain kuulla, että koneelle olisi kiinnostusta eräällä toisellakin harrastajalla. Tämän lisäksi olin koneen omistusaikana valmistelemassa jo seuraavaakin flipperihankintaa, johon tarvitsin tässä koneessa kiinni olevia rahoja. (köyhä opiskelija, pieni harrastusbudjetti)

Koneen sääntösetti on kuitenkin sellainen, että parikin kuukautta aktiivista pelausta koneella riittää pelin läpikotaiseen pelaukseen. Kun Victory Lap -tavoite on saavutettavissa neljää eri reittiä, ja useamman yhtäaikaisen tavoitteen kerääminen lisää vain palkinnon pistemäärää, koneesta on aika nopeasti kaikki mahdollinen nähty. Koneen moodit ovat hienosti teemaan sopivia ja niitä on kohtuullisesti, mutta nämäkin tulee varmasti aktiivisessa pelauksessa nähtyä kaikki melko nopeasti.

Ennätystulosta pelatessani ehdin saavuttaa kolme neljästä Victory Lap -palkinnosta päätyen vähintäänkin kohtuulliseen pistemäärään, joten lyhyestä omistusajasta huolimatta koin nähneeni pelistä riittävästi ainakin tulevia flipperiturnauksia ajatellen. Kaikkien Victory Lappien saavuttaminen saman pelin aikana jäi tavoittamatta ja ennätystuloksen pistemääräkin olisi varmasti ollut kasvatettavissa, mutta koneen jatkaessa matkaansa hyvään harrastajakotiin kahden muun autoaiheisen WPC-koneen (Corvette ja Getaway, High Speed 2) rinnalle olin valmis tekemään koneesta luopumispäätöksen.